HAVNENYT

31.03.2021

JUBIIIII - Så er foråret kommet, og en ny dejlig sejlersæson står for døren.

 

Vinteren er bl.a. blevet brugt til at renovere vores toiletbygning.

Vi synes selv det er blevet rigtig fint.

Vær opmærksom på, at de fremover ikke er opdelt med herre- og dameafdeling, nu er alle rum frit for alle, så ingen skal stå i kø.

Vaskemaskine og tørretumbler er sat bagerst i den højre afdeling, så man kan stå i ro og mag med sit vasketøj. Da det er helt nye maskiner, mangler der desværre lige den sidste dims til at få dem i gang, hvilket vi forventer at modtage lige efter Påske.

 

Der er åbnet for vandet i havnen.

 

Opdatering af jeres adgangskort, foregår i automaten ved Havnekontoret.

 

KRAN

INGEN er blevet opkrævet for søsætning og optagning i 2021.

 

KRANEN KØRER I HVERDAGENE I TIDSRUMMET:

Tirsdag        9.00 til 17.30

Onsdag       9.00 til 14.30

Torsdag       9.00 til 14.30

Fredag         9.00 til 14.00

 

Ring eller skriv til os med 1 dato eller 2 og et ca. tidspunkt, så vender vi tilbage med en krantid.

 

HUSK at oplys hvor på land din båd står.

 

Kranløftet skal betales på dagen i vores automat ved Havnekontoret, og kvittering skal afleveres til kranføreren før løftet.

 

Efter Påske er åbningstiderne følgende på Havnekontoret:

Tirsdag        10-12 og 15-18

Onsdag       10-12

Torsdag       10-12

Fredag         10-12

 

________________________________________________________________________________________________________

 

ZIETWING fungerer stadig ikke,  

så i kan intet gøre, andet end at vente. 

Vi skal nok skrive en mail når nets har fået

systemet til at køre igen.

________________________________________________________________________________________________________

 

ZIETWING 15.01.2021

Desværre er vi lige på dagen for alle vores opkrævninger blevet ramt af, at der er problemer hos nets med størstedelen af alle betalingskort. Vi har fået følgende meddelse fra Zietwing:

Nets afviser i øjeblikket alle Dankort betalinger og kortregistreringer.

Vi har været i kontakt med vores Gatewayudbyder og oprettede en sag på det. ACI (gatewayudbyderen startede så ligeledes en sag hos nets for at få det løst, da ACI heller ikke ser at der skulle være noget i vejen hos dem eller hos os.

Det er altså ikke ZIETWING den er gal med.

Betalinger til Valitor (VISA) derimod, virker som det skal.

 VI VENDER TILBAGE SÅ SNART VI VED MERE,

SÅ DU SKAL IKKE GØRE NOGET.

________________________________________________________________________________________________________

 

Kære brugere samt personale i Greve Marina.

Det har været et meget anderledes år 2020 i havnen, vi har dog trods

pandemien lykkedes med at få det hele til at fungere, takket være en stor

fleksibilitet fra alle.

Med et håb om at tingene normaliseres i den nye sæson,

ønskes i alle en rigtig glædelig jul samt et godt nytår!

På gensyn i sæsonen 2021
Bestyrelsen

_______________________________________________________________________________________________________

 

Havnekontoret er her i december i gang med at tilrette Zietwing, så de fleste af jer vil modtage mail hvor der fx. står at et abonnement er blevet deaktiveret, eller noget er ændret.

Dette skal I ikke reagere på.


Fremover når man skal bruge kranen, så kan der her fra foråret 2021 bestilles tid over nettet, hvor man i samme vending også betaler.


Fremover vil alle opkrævninger af havneafgift, havneleje, grejhusgrundleje m.m. blive trukket d. 15. januar.


Vi er tilbage på kontoret d. 4. januar 2021.


Rigtig glædelig jul og godt nytår til jer alle!

_______________________________________________________________________________________________________


Havnekontoret

 

På baggrund af de nye Corona restriktioner, vil kontakt til

Havnekontoret indtil videre kun foregå gennem vinduet.

Vær opmærksom på at vinter åbningstiderne er trådt i kraft

og er følgende:

                Tirsdag                        10-12 og 13-15

                Onsdag - Fredag        10-12

 

KONTANTER FRABEDES VENLIGST TAK.

 

________________________________________________________________________________________________________



BÅDPLADSER

 Vi har desværre ingen ledige pladser i øjeblikket.

 Hvis du ønsker at komme på venteliste til en plads, så send os en mail med oplysning omkring længde, bredde og dybgang.

 
Mailadresse: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 
Vi har desværre ingen mulighed for at sige noget omkring hvor lang ventetiden er.

 

                                                                                                                                                                                      D. 16.07.2020

 

Nye grejhuse på Hejren

 

Havnebestyrelsens Ø-udvalg på Hejren har besluttet at lade opføre op til 12 grejhuse på Havneøen mellem bro 10 og 12, magen til dem vi har på resten af øen.

 

Betingelserne:

 

Da vi ikke længere kan få husene leveret af Teknisk Skole overvejer vi en model, hvor interesserede lejer 14 kvm grund af havnen hvorpå havnen lader opføre et Grejhus magen til de eksisterende på ca. 10 kvm.

Lejeaftalerne løber til 2032 såfremt lejer ikke misligholder lejeaftalens betingelser. Herefter regner vi med at forlænge aftalen, såfremt havnens lejeaftale med kommunen bliver forlænget.

Lejer kan opsige lejeaftalen med 3 måneders varsel, hvor huset skal sælges privat i opsigelsesperioden (på samme måde som bådpladser handles).

Såfremt huset ikke er solgt ved udgang af perioden tilfalder det havnen.

Lejeaftalen indeksreguleres årligt. 2020 prisen for nye lejeaftaler er på 1.317 kr./år.

Prisen for huset bliver kr. 80.000 inkl. moms.

Prisen omfatter et hus der er helt færdiglavet udvendigt, inkl. maling og ”bro” og hvor der er indlagt strøm og måler i huset.

Yderligere indretning (isolering mm) kan lejerne selv udføre.

Lejeaftaler kan kun indgås af bådplads ejere og husene skal brandforsikres.

 

Hvordan kommer jeg i betragtning?

Interesse for at leje en grund og købe et hus meddeles på Havnekontoret inden 31.august 2020.

Såfremt der er mere end 12 interesserede vil der blive trukket lod mellem potentielle købere.

Der skal indbetales depositum på 25% ved opstart og resten skal betales inden huset overdrages.

Såfremt der er færre end 12 interesserede forbeholder havnen sig ret til at ændre planen.

 

Skema udfyldes og sendes på mail til Havnekontoret inden d. 31. august 2020.

 

Ingen der ejer et Grejhus i forvejen (inkl. dennes ægtefælle/samlever) kan komme i betragtning, ligesom ingen med restancer til havnen kan komme i betragtning.

Indholdet af lejekontrakten kan fås ved henvendelse på Havnekontoret.

Alle ansøgere skal være indforstået med at navnene på køberne bliver offentliggjort på en liste på Havnekontoret.

 
 
 
 
 

  

Ansøgning om Grejhus lejekontrakt og Grejhus køb.

 

  • Undertegnede ønsker at komme i betragtning til en Grejhus lejekontrakt samt køb af Grejhus.
  • Undertegnede er bekendt med reglerne omkring dette og priserne
  • Undertegnede ejer en bådplads i Greve Marina Hejren
  • Undertegnede eller undertegnedes samlever/ægtefælle ejer ikke et grejhus
  • Undertegnede er indforstået med at navn og bådplads på køberne offentliggøres

 

 

                                                      SKRIV TYDELIGT !!!

 

 

 

NAVN:______________________________________________

 

TELEFON NR.:________________________________________

 

BÅDPLADS BRO/PLADS:________________________________

 

BÅDPLADS KONTRAKTNUMMER:_________________________

 

 

 

DATO:__________________________  UNDERSKRIFT:___________________________________________

 
   


19.06.2019 Klistermærker til bådene

Ø-Udvalget har besluttet, at bådejerne alligevel selv får lov at påsætte klistermærke på bådene i 2019 hvor de plejer at sidde. Men....... I 2020 SKAL mærkerne påsættes på følgende måde:

Lægger man til med stævnen: Påsættes det på stævn, i styrbord side.

Lægger man til med agterenden: Påsættes på agterenden, i bagbord side.


 Juni 2019 - Diverse    

Masteskuret kan nu aflåses uden problemer.


Der er opsat endnu en Hjertestarter på Hejren.

Greve Sejlklub har sponseret den der er opsat på Masteskuret.


Referat fra Generalforsamlingen kan afhentes på Havnekontoret.

 

Så er det nye stativsysten godt igang

   
stativer 1

Klik her for video

Åbner i nyt vindue

 
  stativsystem 12